اولین قدم برای برای ضبط یک فایل صوتی با­کیفیت خواندن یک متن مناسب است.پس برای داشتن یک متن خوب از قبل برنامه ریزی کنید.

در این مقاله چند نکته برای ضبط صدا با بهترین کبفیت برای شما تهیه کرده ایم:

یک میکروفون با کیفیت انتخاب کنید

   برای خروجی قابل قبول،شما نیاز به یک میکروفون خوب و نه لزوما گران قیمت دارید.اگر بدانید که چه­طور از میکروفون استفاده کنید نتیجه بهتری خواهید گرفت.

یک میکروفون یک طرفه انتخاب کنید:میکروفون یک طرفه به این معناست که صدا را از یک جهت ضبط می­کند و فقط صدای راوی را برداشت می­کند بنابراین صداهای محیط را کاهش می­دهد.

بعضی از میکروفون هاگزینه ای برای تغییر ضبط از یک طرفه به دو طرفه دارند.یک میکروفون همه جانبه از هر جهتی بلندترین صدا را ضبط می کند که می­تواند موجب اختلالات زیادی شود.

پیدا کردن یک محیط مناسب!

صدای با کیفیت خوب باید در یک محیط مناسب ضبط شود .یک استودیو ضبط صدا به شما این امکان را می­دهد که به بهترین کیفیت دست پیدا کنیدولی اگر به استودیو دسترسی ندارید،این­جا نکاتی را برای دستیابی به یک صوت بهتر به شما ارائه می­کنیم.

  • تنظیمات میکروفون خود را متناسب با محیط تغییر دهید.
  • از یک صفحه نمایش میکروفون برای جلوگیری از ضبط صداهای زائد استفاده کنید.
  • اندازه فاصله میکروفون تا دهان گوینده برای ضبط یک صدای مطلوب را رعایت کنید.

قرار دادن میکروفون در جای مناسب!

قرار دادن میکروفون در جای مناسب یکی از کلیدی ترین نکات برای یک ضبط صدای موفقیت آمیز است.

  • میکروفون را نزدیک به منبع صدا نگه­ دارید:این امر به معنی نگه داشتن میکروفون زیر دهان گوینده است.اگر میکروفون را خیلی نزدیک نگه دارید صدای نفس گوینده باعث ضربه های ناخوشایند خواهد شد و موجب می­شود یک صدای غیر قابل فهم تولید شود.
  • از یک فیلتر استفاده کنید:یک گزینه خوب،استفاده از فیلتر بین دهان گوینده و میکروفون است که مانع از ضبط صدا های ناگهانی و ناخواسته می­شود.
  • تا حد امکان از نویز های محیطی دوری کنید: حفظ سکوت یک محیط قطعا دشوار است.اما شما را از شر صداهای اضافه خلاص می­کند.میکروفون را دور از رایانه ها،سیستم های تهویه یا هر دستگاه دیگری که سروصدا ایجاد می­کند دور کنید.

استودیوی خانگی بسازیم!

در یک استودیو ضبط،فضا برای جذب امواج صوتی طراحی شده اما وقتی امکان استفاده از استودیو نداریم چه کنیم؟

راه اندازی یک کابین با لوازمی که برای جذب صدا طراحی شده.شما می توانید با استفاده از قاب پنجره pvc و پرده،استودیو قابل حمل بسازید.

نحوه ضبط با کیفیت ترین فایل های صوتی